ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΕΛΤΑ ΣΕ ΜΑΧΑΙΡΑΔΟ - ΚΑΤΑΣΤΑΡΙ
Η Διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με τη στήριξη της κυβέρνησης, προχωρά σε μαζικό κλείσιμο άνω των 200 ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της λεγόμενης "αναδιάρθρωσης" και "εξορθολογισμού" του δικτύου τους, μεταξύ αυτών και τα καταστήματα Μαχαιράδου και Κατασταρίου .
Κάτω από την πίεση των έντονων αντιδράσεων που έχει προκαλέσει η απόφαση να κλείσουν πάνω από 200 καταστήματα των ΕΛΤΑ, η διοίκηση τους ανακοίνωσε πως αναστέλλεται για τρεις μήνες το «λουκέτο» για τα υποκαταστήματα της επαρχίας, ενώ θα προχωρήσει κανονικά για τα αστικά κέντρα. Χωρίς να κάνει πίσω από τα σχέδια «εξορθολογισμού» και «αναδιοργάνωσης» για να μειωθεί το κόστος των ΕΛΤΑ και να γίνουν πιο ελκυστικά για τους «επενδυτές», ανακοίνωσε πως «σε πρώτη φάση» θα κλείσουν μόνο τα καταστήματα που βρίσκονται σε αστικά κέντρα και πρωτεύουσες των νομών της χώρας όπου υπάρχουν και άλλα καταστήματα.
Το Εργατ/κό Κέντρο έγκαιρα είχε προχωρήσει σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας με τη συμμετοχή εργαζομένων, συνταξιούχων, προέδρων κοινοτήτων όπως και κατατέθηκε ψήφισμα στο Δημοτικό Συμβούλιο ενάντια στο κλείσιμο των συγκεκριμένων καταστημάτων.
Το καλοκαίρι μάλιστα διοργάνωσε συσκέψεις στο Καταστάρι ενάντια στο κλείσιμο των ΕΛΤΑ αλλά και να βρεθεί προσωρινή λύση για το Κέντρο Υγείας στη Καλλιθέα, να στεγαστεί προσωρινά στη περιοχή των Αλυκών. Εκεί τότε παρενέβη ο Βουλευτής της ΝΔ, Ακτύπης , με σκοπό και να διαστρεβλώσει το περιεχόμενο των συσκέψεων αλλά και να καθησυχάσει τους κατοίκους της περιοχής των Αλυκών ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και δεν θα υποβαθμιστεί η περιοχή τους.
Η λεγόμενη "αναδιοργάνωση" των ΕΛΤΑ έχει ως βασικό αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου και των υπηρεσιών τους, με σοβαρές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το κοινό. Οι αλλαγές αυτές συνοδεύονται από περικοπές θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, μετακινήσεις προσωπικού, ενώ οι πολίτες, ιδιαίτερα στις αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, βλέπουν να αποκόπτονται από απαραίτητες ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της "απελευθέρωσης" της αγοράς και της αναζήτησης "στρατηγικού επενδυτή" για τα ΕΛΤΑ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για παράδοση ενός κρίσιμου δημόσιου αγαθού στα επιχειρηματικά συμφέροντα, με στόχο τη διασφάλιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου και όχι την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.
Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους. Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.
Καλούμε να μην εφησυχάσει κανένας , απαιτούμε να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος , να μην κλείσει κανένα κατάστημα, να μην υποβαθμιστούν οι περιοχές.
Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στην κινητοποίηση της Τρίτης 4 Νοεμβρίου και ώρα 18:30 στο Μαχαιράδο , έξω από το κατάστημα των ΕΛΤΑ.
Από τη Διοίκηση