Κυριακή 4 Αυγούστου 2024

#ΕΚΖ: Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα από τη Διοίκηση του 
Εργατ/κού Κέντρου με επικεφαλής τον πρόεδρό του Γιώργο Κωνσταντίνου, καθώς και από το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων και με την παρουσία και άλλων συνδικαλιστών και εργαζόμενων, διαμρτυρτία στο χώρο του αεροδρομίου Ζακύνθου, με αφορμή και τον πρόσφατο θάνατο 38χρονου εργαζόμενου, που αποχωρώντας από την εργασία του στην πίστα του αεροδρομίου, σε συνθήκες καύσωνα, αφού πρώτα διασωληνώθηκε στην ΜΕΘ του νοσοκομείου, παρά τη μάχη που έδωσαν οι γιατροί να τον κρατήσουν στη ζωή, κατέληξε. 
Μάλιστα η γνωμάτευση ανέφερε σοβαρά καρδιολογικά προβλήματα, με το ΕΚΖ να απαιτεί από το Υπουργείο Εργασίας την Επιθεώρηση Εργασίας και το Τμήμα Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας, να ελέγξουν αν υπάρχει γιατρός εργασίας στο χώρο, αν ο εργαζόμενος είχε εξεταστεί από όπως και όλοι οι υπόλοιποι.

Επιπλέον, το Εργατικό Κέντρο απαιτεί ενημέρωση για το αν λήφθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα από την εργοδοσία για την προστασία των εργαζομένων σε πίστα και φορτοεκφορτωτές εδάφους ειδικά σε συνθήκες παρατεταμένου καύσωνα (σημειώθηκαν εκείνη την χρονική περίοδο) όταν ιδιαίτερα στην πίστα του αεροδρομίου οι θερμοκρασίες ξεπερνούν τους 50C. 
Επίσης, ζητά ενημέρωση για τον αν υπάρχει έκθεση του τεχνικού ασφαλείας για τις συνθήκες ασφάλειας των εργαζομένων εάν έχουν ληφθεί τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της ζωής τους, εάν έχει συσταθεί Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας των Εργαζομένων, τηρούνται τα ρεπό, η πενθήμερη εργασία, τα διαλείμματα κλπ και πληρώνονται οι υπερωρίες, νυχτερινά ιδιαίτερα στην τελευταία βάρδια (συνήθως αντί στις 10 μ.μ. που προβλέπεται να έχει φτάσει η τελευταία πτήση, υπάρχει μία έως δύο ώρες καθυστέρηση).

Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση από τους υπευθύνους για το αν υπάρχει χώρος ιατρείου στο αεροδρόμιο, για παροχή πρώτων βοηθειών σε εργαζόμενους και ταξιδιώτες.


«Λάστιχο ωράρια, λάστιχο ζωή, οργανώσου τώρα για την ανατροπή» και «εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές και εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές», ήταν ορισμένα από τα συνθήματα που ακούστηκαν δυνατά στο χώρο, τόσο από τους συγκεντρωμένους όσο και από εργαζόμενους σε αυτόν, όπως και «απλήρωτη εργασία, σακατεμένοι εργάτες, έτσι πλουτίζουν οι κεφαλαιοκράτες».

Στην παρέμβασή του ο Γιώργος Κωνσταντίνου, σημείωσε πως α ν δεν ήταν οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου δεν θα γινόταν ποτέ γνωστό το περιστατικό με τον άτυχο 38χρονο συναδελφό τους.



 Κατήγγειλε επιπλέον, ότι σε έναν χώρο με εκατοντάδες εργαζόμενους και χιλιάδες επισκέπτες δεν έχει καν ιατρείο, σημειώνοντας ότι ο αγώνας συνεχίζεται.





Μεγάλη ήταν και η συμπαράσταση και ανταπόκριση των εργαζόμενων στο χώρο, σε όλους τους κλάδους, όπως και στους οδηγούς λεωφορείων και που ζήτησαν μέτρα προστασίας τους, ενώ παρεμβάσεις έγιναν σε όλους τους χώρους, με ανακοινώσεις και καλέσματα και στα αγγλικά.

Παρέμβαση έγινε και στους εσωτερικούς χώρους του αεροδρομίου, όπου κρατήθηκε και ενός λεπτού σιγή για τον άδικο χαμό του 38χρονου, ενώ ανακοινώσεις διαβάστηκαν και στα αγγλικά. 




«Ποτέ ξανά νεκρός συνάδελφός μας», ανέφεραν οι συγκεντρωμένοι, καλώντας σε συνέχιση του αγώνα για όλα τα μέτρα προστασίας τους και όλα όσα δικαιούνται. «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη και όχι τα κέρδη του κεφαλαιοκράτη», φώναξαν, στέλνοντας δυνατό μήνυμα.

Σημειώνοντας ότι 
«οι ευθύνες είναι τεράστιες τόσο για την σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ και των κομμάτων που συγκυβέρνησαν), που με τα νομοθετήματα τους έχουν αποδυναμώσει και καταργήσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και παράλληλα έχουν νομοθετήσει, με γνώμονα την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων, απελευθερώνοντας το ωράριο και λοιπούς νόμους που εντείνουν την εκμετάλλευση των εργαζομένων. Ποιος ελεγκτικός μηχανισμός στις συνθήκες παρατεταμένου καύσωνα που διανύουμε πραγματοποίησε ελέγχους σε χώρους, όπως η πίστα του αεροδρομίου ή του χώρου διαχωρισμού αποσκευών, που οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές;», οι συνδικαλιστές, θύμισαν και τις προηγούμενες παρεμβάσεις τους, για την ικανοποίηση αιτημάτων των εργαζομένων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο είναι ο μεγαλύτερος χώρος που δέχεται τεράστιο όγκο επισκεπτών με τεράστια κίνηση ειδικά την θερινή σεζόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η εντατικοποίηση της εργασίας, οι υπερωρίες κλπ, λόγος για τον οποίο από πέρσι την ίδια εποχή και σε συνέχεια των παρεμβάσεων του, το ΕΚΖ και το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων απαίτησαν:


«Έλεγχο των συνθηκών εργασίας από κλιμάκιο του εργατικού Κέντρου της Επιθεώρησης Εργασίας και του τμήματος Υγιεινής και Ασφάλειας σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου 

 Να πληρωθούν άμεσα όλες οι απλήρωτες Υπερωρίες σε όλα τα πόστα

Να μπαίνουν ανεξαιρέτως όλοι οι εργαζόμενοι στο Ταμείου Ανεργίας

Να πραγματοποιούνται αιτήσεις επαναπρόσληψης μέσω του οικείου σωματείου με όλες τις εταιρείες του αεροδρομίου, όπως ισχύει με τους Ξενοδοχοϋπαλλήλους». 


Μέτρα για όλους τους χώρους τώρα

 



Στις παρεμβάσεις τους δεν υπήρξε ενημέρωση από καμιά υπηρεσία για τα παραπάνω, με το ΕΚΖ να απαιτεί και σήμερα, μέτρα, συνολικά για το χώρο, για:

«Οι βάρδιες στον Πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι μονοπρόσωπες, θέμα άκρως σοβαρό και ειδικά αν συμβεί το παραμικρό επεισόδιο.

Η εξυπηρέτηση προσέγγισης ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας παρέχεται χωρίς μέσα επιτήρησης (ραντάρ) από την αρμόδια μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το αεροδρόμιο παραμένει ανοιχτό ακόμα και τις ώρες κατά τις οποίες απαγορεύεται, ( για την προστασία της "καρέτα καρέτα"), με επιπλέον την «υποχρεωτική» διεύρυνση του ωραρίου με απλήρωτες υπερωρίες.

Απαρχαιωμένο σύστημα τηλεπικοινωνιών. Τηλέφωνο στον Πύργο Ελέγχου χωρίς αναγνώριση κλήσης με σοβαρό κίνδυνο μη αναγνώριση τηλεφώνου για θέματα ασφαλείας

Εργασία από το προσωπικό εδάφους πίστα και φορτοεκφόρτωση (βαλίτσες) και σε θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 50 βαθμούς Κελσίου και στον καύσωνα. Οι συνθήκες είναι αποπνικτικές, χειρότερη είναι η κατάσταση στον χώρο όπου γίνεται ο διαχωρισμός αποσκευών, αφού οι εργαζόμενοι ζουν πραγματικά μία πύρινη κόλαση. Η φορτοεκφόρτωση των αποσκευών ανά αεροπλάνο φτάνει περίπου τους 2,5 τόνους.