Δευτέρα 29 Μαΐου 2023

#Για_το_Εργοδοτικό_Έγκλημα_στο_Πέραμα ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ

Όχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των αφεντικών!

Το ΠΑΜΕ εκφράζει τα βαθιά του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους συναδέλφους του 47χρονου εργάτη που έχασε τη ζωή του σήμερα στα ναυπηγεία στο Πέραμα.

Ακόμη 2 συνάδελφοι μας τραυματίστηκαν σοβαρά και νοσηλεύονται. Κανένα μέτρο ασφάλειας, ούτε τεχνικός ασφαλείας δεν υπήρχαν. Από την πρώτη στιγμή το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας καθώς και αντιπροσωπεία της Γραμματείας του ΠΑΜΕ βρίσκονται στο σημείο.

Μόνο τον τελευταίο μήνα μετράμε νεκρούς και τραυματίες στα ναυπηγεία Ελευσίνας, στα ναυπηγεία της Σύρου, στα ναυπηγεία Σπανοπουλου.

Ενώ η Κυβέρνηση πανηγύριζε, οργάνωνε φιέστες, και ο Υπουργός Γεωργιάδης προκαλούσε μιλώντας για «χαμογελαστά πρόσωπα» οι εργαζόμενοι πάλευαν ενάντια στην αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία, για μέτρα προστασίας της ζωής και της ασφάλειας των εργαζομένων σε Πέραμα, Σκαραμαγκά, Ελευσίνα, Σύρο.

Από την αρχή του 2023 το συνδικάτο έχει πραγματοποιήσει τέσσερις απεργίες με την κυβέρνηση, την μεγαλοεργοδοσία, τους ανθρώπους της, καθώς και ορισμένα ΜΜΕ, να τρομοκρατούν, να συκοφαντούν. Τέτοια ανάπτυξη θέλουν με την εκμετάλλευση να απογειώνεται, με αποτέλεσμα, εργαζόμενοι να μην γυρνάνε ζωντανοί στο σπίτι τους, στις οικογένειες τους.

Δεν θα μετράμε νεκρούς για τα κέρδη τους!

Δεν θα γίνουν οι χώροι δουλειάς κοιλάδες των Τεμπών!

Δυναμώνουμε τον αγώνα για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς!

Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι!

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, με το συνδικάτο Μετάλλου δίνουν άμεση απάντηση!

Καλούμε τα συνδικάτα άμεσα να πάρουν πρωτοβουλίες αλληλεγγύης και στήριξης των εργαζομένων στην Ναυπηγοεπισκευή!


ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

Τα Συνδικάτα στη Ζώνη είχαν προειδοποιήσει για «ατύχημα» πριν 15 μέρες!




Μόλις πριν λίγες μέρες, στις 12 Μάη 2023, με ανακοίνωσή τους το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών είχαν προειδοποιήσει για «ατύχημα» στα ναυπηγεία και τα επισκευαζόμενα πλοία.

Οι εργαζόμενοι δεν είναι ούτε προφήτες ούτε μάντεις κακών. Απλά ζούνε την «πίεση για παραπάνω δουλειά, για πιο γρήγορη παράδοση κάθε πλοίου» που «οδηγεί καθημερινά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα ατυχήματα στα ναυπηγεία και τα επισκευαζόμενα πλοία, κατάσταση που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε ένα ή περισσότερα τραγικά γεγονότα», όπως σημείωναν στην ανακοίνωσή τους.

Με την ίδια ανακοίνωση κατήγγειλαν την απουσία ελέγχων που αφορούν την ασφάλεια των εργαζομένων καθώς «η κυβέρνηση, συνεχίζοντας σταθερά τον δρόμο των προηγούμενων, έχει στην ουσία καταργήσει κάθε έλεγχο στους χώρους δουλειάς, απαξιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες που ελέγχουν την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, αφήνοντας την εργοδοσία να θησαυρίζει ανενόχλητη».

Και πριν στεγνώσει το μελάνι, η πραγματικότητα ήρθε δυστυχώς να τους επιβεβαιώσει με τον χειρότερο τρόπο. Με τον θάνατο ενός συναδέλφου τους και τον τραυματισμό άλλων.

Κανείς δεν δικαιούται να κάνει τον ανήξερο. Τόσο η κυβέρνηση, που μετέτρεψε τα ναυπηγεία σε ντεκόρ για προεκλογικές φιέστες, όσο και η εργοδοσία επανειλημμένα είχαν προειδοποιηθεί από αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στη Ζώνη και συνολικά στο Λιμάνι.

Τα μικρά και μεγάλα «ατυχήματα» είναι καθημερινότητα εδώ και καιρό στα ναυπηγεία της «επανεκκίνησης» που διαφημίζει η κυβέρνηση. Έτσι, είχαμε «σήματα προειδοποίησης» από τα δύο εργατικά «ατυχήματα» στις 23 και 24 Μάη που έγιναν σε πλωτή δεξαμενή των Ναυπηγείων της Σύρου, όπως και η πτώση θανάτου εργαζόμενου σε επισκευαζόμενο πλοίο και πάλι στα Ναυπηγεία της Σύρου στις 20 Απρίλη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μισές από τις 14 σελίδες της ΣΣΕ της Ζώνης αφορούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Κι όμως, αυτή είναι η Σύμβαση που τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ αρνήθηκαν να κάνουν υποχρεωτική, επιτρέποντας στους εργοδότες να ξεσαλώνουν.